قوانین، مقررات و حریم خصوصی کاربران فروشگاه اینترنتی پومارت

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی پومارت به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت پومارت هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری پومارت و سایر خدمات ارائه شده توسط پومارت به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات پومارت است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین فروشگاه پومارت از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه پومارت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های پومارت تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پومارت اقدام کند.
همچنین از آنجا که پومارت یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط پومارت از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با پومارت همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت پومارت عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط پومارت بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.
- مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
- فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود.
- خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
- سفارش‌هایی که دارای حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل 1 روز کاری بعد (طبق زمان تحویل اعلام‌شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها، ارسال خواهند شد.
- 1 روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارش‌گذاری در پومارت است.
- منظور از ۱ روز کاری، زمان آماده‌سازی و ارسال کالا به انبار پومارت توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
- در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و پومارت تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف ۲۴ ساعت تامین کند، درصورت عدم تامین کالا بعد از ۲۴ ساعت، اقلام در انتظار تامین سفارش شما بصورت سیستمی لغو خواهد شد.
- در شرایط خاص مثل فروش شگفت‌انگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و پومارت مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
- در صورتی‌که پومارت تخفیف به شرط خرید تا سقف خاصی را اعلام کرد (Discount Voucher)، میزان خرید از کالاهای فروشندگان محاسبه نمی‌شود و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیف‌ها نمی‌شوند.
- نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه پومارت است، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.

ارتباطات الکترونیکی


هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات پومارت استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه پومارت ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که پومارت به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد پومارت برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه پومارت را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که 50002207146 تنها شماره‌‌هایی است که فروشگاه پومارت از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه پومارت را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

فروشگاه پومارت به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
پومارت متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت پومارت، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات پومارت، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط پومارت جزئی از اموال فروشگاه اینترنتی پومارت محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار پومارت است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای پومارت محفوظ می‏‌دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت پومارت  و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای پومارت محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات پومارت، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.pomart.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت پومارت هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از pomart.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش تماس با ما استفاده کنند.

سایر شرایط و مقررات فروشگاه پومارت

1.  مصرف کننده طبق ماده 37 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران می‌توانند ظرف مدت هفت روز کاری از زمان پرداخت وجه (خرید کالا)  از طریق درگاه الکترونیکی، انصراف خودرا از خرید به شرطی که کالا را باز ننموده و پلمپ شده باشد، اعلام نموده و کالا را با هزینه بازپس فرستادن آن به فروشنده عودت نماید.

تبصره: حق انصراف مصرف كننده در مواردی كه شرايط خاصی بر نوع كالا و خدمات حاكم است اجرا نخواهد شد. موارد کالای خاص در زمان خرید از طریق سایت به اطلاع مصرف کننده خواهد رسید.

 2. چنانچه کالای خریداری شده دارای اشکال و یا ایراد فنی بوده به طوری که امکان استفاده از آن میسر نباشد ، خریدار باید ظرف 24 ساعت مراتب اشکال یا ایراد فنی را به فروشنده اعلام نماید و پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشنده مورد بررسی قرار گرفته و اعلام نظر می‌شود در غیر اینصورت و پس از انقضای زمان 24 ساعت پس از تحویل، کالا پس گرفته نمی‌شود.

3. چنانچه کالای خریداری شده دارای نقص فیزیکی ظاهری باشدخریدار مکلف است ظرف 12 ساعت کالای خریداری شده را به فروشنده مسترد نماید در غیر این صورت فروشنده مسئولیتی در قبال ادعای خریدار نخواهد داشت.

4. اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد این تفاوت ظرف مدت 24 ساعت کاری باید به پومارت اطلاع داده شود. در صورتی که این تفاوت از روی جعبه (رنگ، مشخصات فنی) قابل تشخیص باشد، کالا باید بدون استفاده و پلمپ به پومارت بازگردانده شود در صورت باز شدن پلمپ یا استفاده از کالا امکان رسیدگی به درخواست مشتری وجود ندارد. مسئولین فنی ظرف مدت 72 ساعت  از دریافت کالا  به بررسی تفاوت پرداخته و در صورت تایید کارشناس کالا برای مشتری تعویض می‌گردد. در صورت عدم تایید کارشناسان کالا برای مشتری پس فرستاده می‌شود.

5. کارشناسان خدمات پس از فروش پومارت ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان پومارت تایید شود، کالا تعویض یا مشکل آن برطرف خواهد شد و یا مشترمی‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ پومارت بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت و برای کالای ارزان‌تر، پومارت  تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌نماید.

6. اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و پومارت در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا - درج شده در فاکتور- به مشتری رامی‌پذیرد.

7. پس از دریافت و پذیرش کالا توسط پومارت، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 48 تا 72 ساعت کاری زمان خواهد برد. همچنین برای رفع ایراد بین 10 الی 20 روز کاری بسته به نوع خدمات شرکت گارانتی کننده زمان خواهد برد.